Jag ser hur 3 ungdomar står utanför buss...

Jag ser hur 3 ungdomar står utanför bussen och röker! Tänker att det inte skadar mig, dom får gärna röka så länge jag slipper känna lukten såhär på morgonkvisten. Jag ser hur dom närmar sig och jag hör hur dörrarna öppnas för det första killen. Han fimpar den inte äns halvrökta ciggen. Fan tänker jag bara han inte kommer in hit och innan min tanke hinner avslutas så kliver han in betalar och tar klivet framåt, samtidigt tänker jag snart kommer odören, om jag hade rätt, oja! Lukten sprider sig och när den tagit upp hela bussen, kommer den förstes kompisar in. Stanken blir olidlig, bussen blir som en kub, ett rum med luft tjock som cement. När de alla tre gått förbi så hör jag hur deras rökhosta överröstar alla andra människors morgontrötta röster. Tanken, det får gärna röka men jag pallar inte den olidliga odören för min näsa är känslig på morgonen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0