Dag 1: Om mig

Då kör vi.
Jag är Emma Sofie Johansson föddes den fjortonde maj 1995. Utan komplikationer antar jag....
Jag var förväntad som en kille och mitt namn var då Carl. Bodde mina 6 första år i Malmbäck med min mamma papap och storasyster.

jag var sjukt lat när jag var liten. jag lät alltid Hanna dra mig i pulkan haha och jag har alltid älskat att sjunga och stå i centrum. Jag lovar att i alla filmer som finns på mig från när jag var liten så sjunger jag på ett eller annat sätt. i alla fall så  ler jag lite extra  ;D
Mina föräldrar är skilda sen jag var sex år och just då var det inte jobbigt. det kom mer senare i livet. men när de skilde sig så flyttade jag till eksjö med mamma och började i FKB på grevhagsskolan. helt kalas bra klass var det ! Jag var rätt duktig i skolan faktiskt. Jag lärde mig läsa på dagis och skriva i förskolan.

i tvåan började jag umgås med folket i A klassen, Simon blev då min vän och vi gjorde mycket tillsammans.
Sen kom Denise in i bilden. då blev det emma, Simon och nisen. Som vi då döpte henne till. vi hängde ihop hela tvåan och trean. lite i femman också. Nisen har en speciell plats i mitt liv.

när jag var 10 år så fick mamma hjärnblödning och det var rikitg jobbigt. Så då skrev jag en bok. i femman gjorde jag det. nä, i sexan. I alla fall så skrev jag en boksom hjälpte mig igenom allt. Min lärare grät faktiskt när hon läste den och även fast mamma och jag bråkar ibland så är hon ändå min mamma och jag älskar henne!

när jag var runt 11,12,13 så var livet lite extra jobbigt då jag fick reda på en massa grejer som jag inte gärna skriver om här.

men sen började vi ju sjuan och jag hatade det för vi var tvungna att splittrasd och jag grät så in i helskutta på skolavslutningen. haha jätte töntigt ju!  
 men det gick ju bra tillslut och idag trivs jag sjukt bra i min klass och snart slutar jag nian :O

allt detta har gjort mig till mig det finns ju en massa till att skriva men jag slår vad om att ni inte äns läser detta höhö. resten vet ni la, att jag spelar handboll, sjunger och älskar musik!!!!!!!!!!. är med min fru Elin.

men tack för mig. några frågor på detta ?

Kommentarer
Postat av: den bästa grannen ever !!!!

hahaha, jävligt lat va du på den tiden emma haha :D

har flera kort/filmer på när jag drar dig på ett eller annat sätt haha ;)

2010-12-13 @ 18:27:34
Postat av: Emma

Hanna höna! eller ska jag säga bästa grannen ever!!!!!!!!!

jag erkänner jag var jävligt lat! men nästa gång jag kommer till malmbäck så ska jag dra dig i pulkan :D

2010-12-15 @ 13:28:32
URL: http://eimmaa.blogg.se/
Postat av: Nisen

2010-12-19 @ 17:29:23
Postat av: Nisen

jag skrev precis om mig själv på min blogg. och jag skrev om dig och när jag kollar din så har du skrivit lite om mig med. Jag saknar oss <3 Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta!

2010-12-19 @ 17:31:14
URL: http://denisemattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0